blad

Subaru ging op zoek naar de essentie van een sportwagen en besteedde in het interieur extra aandacht aan bediening en functie. Ook werd het interieur aangekleed met hoogwaardige materialen om de bestuurder een rijk gevoel te geven. Een speciale voorziening laat het portierraam automatisch een stukje zakken en weer dichtgaan tijdens het openen en sluiten van het portier. Deze constructie zorgt tevens voor een betere afdichting tussen het dak en het portierraam.

ZichtbaarheidZaken als de optimale vorm en hoek van de A-stijl en het grote portierraam en extra driehoeksruitje vergroten het zicht naar voren, zodat de bestuurder nog meer ontspannen achter het stuur zit.
Het uitstekende zicht naar achteren dat kenmerkend is voor de huidige modellen van Subaru is ook een sterk punt van de BRZ. Doordat het derde remlicht zich iets boven de hoedenplank bevindt, is het zicht naar achteren nog beter.

Rijpositie & StoelenOmwille van een lager zwaartepunt bevindt het heuppunt van de bestuurdersstoel zich slechts 400 mm boven het wegdek. Deze keuze vermindert onnodige bewegingen van het lichaam en de ogen als gevolg van de in bochten optredende dwarskrachten, zodat de bestuurder zijn auto beter onder controle kan houden.
De bestuurdersstoel houdt de bestuurder in bochten en tijdens accelereren en afremmen stevig op zijn plaats. De stoel werd zodanig ontworpen dat de bestuurder direct voelt hoe de auto op zijn commando's reageert.

brzinterieur1
brzinterieur2